Min Scratch-berättelse

Tålamodet har prövats gång på gång med detta verktyg, men när man väl kom in i det, förstod grejen och började producera var det verkligen kul!

Min lilla berättelse handlar om en isbjörn i dejting-djungeln. Han har hittat en isbjörnstjej att ragga på, men vet inte riktigt hur. Han står i en skog, det är sommar Ranua-djurpark i Finland. Om han frågar om hon vill gå på dejt, och äta isglass, det borde ju gå hem tycker han och räcker upp sin hand. Han pratar för sig själv (för det är då man får de bästa svaren…) och funderar sedan vidare på att fixa till pälsen om han nu ska ha en chans hos kanske den blivande flickvännen som skulle göra honom så lycklig.

Till nästa projekt så ska jag försöka mig på att spela in egna ljud!

http://scratch.mit.edu/projects/53770282/

En reaktion på ”Min Scratch-berättelse

  1. Hej! Riktigt kul med Scratch 🙂 Min lilla katt gör en elegant volt från ett tak. landar i gräset med ett rött huvud på den gula kroppen. Hoppas att han reser sig och börjar gå mot… Ja, det kommer en fortsättning också. Hälsningar Gunilla

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar